2008 EERSTE WINTERTRIP NAAR DE ZON (week 6)

Woensdag 27 februari
We blijven nog even in Quarteira, gaan ‘s ochtend eerst naar de wasserette en daarna naar de Zigeunermarkt. Op de fruitmarkt geloof je je ogen niet zo goedkoop is hier het fruit. Mandarijnen € 0,30 per kilo, sinaasappels € 0,40 per kilo, aardbeien 2 kilo voor
€ 2,50 en een kilo kersen voor € 3,00. Voorlopig eten we heel veel fruit.

Donderdag 28 februari
Na het ontbijt eerst weer even naar de wasserette. Net na dat we terug zijn rijdt de politie de plek op. Alle campers en kentekens worden gefotografeerd en iedereen die er is moet zijn paspoort en het kenteken van de auto laten zien. Er wordt een groot formulier ingevuld met alle gegevens ter informatie voor de politie. We mogen hier niet staan, de enige plaats in Quarteira waar je mag staan is op de camping iets verderop. Als we weer ergens in deze gemeente vrij gaan staan, krijgen we een bekeuring, we staan genoteerd. Het wordt dus vertrekken.

We gaan naar Fonte de Paderne, waar een oude wasplaats nog niet zo lang geleden geheel gerenoveerd is en waar je uitgebreid de was kunt doen en ook mag overnachten. Weinig kans, de plek staat mud vol. We parkeren voorlopig even in het midden van de plek en gaan de was, die nog niet helemaal droog is, buiten hangen. Een vriendelijke Nederlander biedt ons zijn drooglijn aan en daar maken we dankbaar gebruik van.
We staan in het midden niemand in de weg dus we blijven hier lekker staan.

's Avonds zetten we, met toestemming van de eigenaar, de camper voor de ingang van de boomgaard. Morgen gaan de Finnen die achter ons staan weg en dan schuiven we de camper op die plek.

Vrijdag 29 februari
’s Ochtends gaan er een stel campers weg en zetten we de camper op een reguliere plek.
Was gisteren de was aan de beurt, vandaag moet de camper er aan geloven. Hij ziet er niet uit en er is water in overvloed, dus aan der slag. Na de was beurt glimt t’ie weer als een…………… in de maneschijn.
’s Middags op de fiets naar Paderne om in een kleine plaatselijk supermarktje een paar boodschappen te halen. Paderne is een oud stadje met heel veel kleine steile straatjes, leuk om eens te kijken.

Zaterdag 1 maart
Vanochtend op de fiets naar de markt in Paderne geweest, een leuke kleine zigeunermarkt en een paar kraampjes met groente en fruit van de plaatselijke bevolking en natuurlijk kom je niet met lege handen thuis. Als ik terugkom zie ik deze man uitrusten bij de bron.

Zondag 2 maart
We blijven nog een dag bij Fonte de Paderne. Lekker genieten van het mooie weer en de gezellige plek.
‘s Ochtends maken we een wandeling naar de ruïnes van het kasteel en komen onderweg een mooi plekje tegen en zoals meestal, ook hier weer diverse mooie bloemen.
Aan het eind van de middag bakt Jan uit Amerongen pannenkoeken en iedereen mag mee genieten van deze lekkernij.

Maandag 3 maart
We hebben nu lang genoeg in Paderne gestaan en gaan weer op verkenningstocht, het is immers onze eerste keer dat we in deze omgeving zijn.

We volgen de N125, komen over de brug bij Portimão en komen terecht in Alvor, een prachtig vissersplaatsje en vinden een plek aan het strand. Er staan al vijf campers en er komen er in de loop van de dag nog zes bij, en net als de afgelopen dagen schijnt ook nu de zon weer volop en wordt het weer ver boven de 20 graden.

‘s Middags wandelen we naar het schitterende plaatsje, lopen over de mooie boulevard en verkennen het gezellige centrum. Het is wel een erg toeristisch stadje, we zien het ene na het andere eettentje en ook de souveniers winkeltjes zijn volop vertegenwoordigd.

Dinsdag 4 maart
Als we wakker worden is de zon er wel alleen we zien hem niet. Voor het eerst sinds negen dagen is het weer eens bewolkt. In de loop van de ochtend wordt het wolkendek steeds dunner en er blijft sluierbewolking over. De temperatuur is weer zomers vandaag.
We gaan op de fiets richting Portimão en gaan op zoek naar de plek aan de Praia da Rocha waar je met de camper zou mogen staan.
De rotsachtige kust van de Praia da Rocha is prachtig en beneden ons zien we schitterende baaien en prachtige stranden.

Lees verder (week 7)

Meer foto's in "Online Fotoalbum"