2015: ACHTSTE WINTERTRIP NAAR ZONNIGER OORDEN (week 5)

VRIJDAG 20 FEBRUARI

Bijna halverwege onze reis zien we in verhouding nog steeds vrij weinig de zon, hoezo ‘Costa Del Sol? Tot nu toe nog maar weinig uitgebreid in de zon kunnen zitten en dan nog altijd achter onze IKEA parasol of tussen de struikjes die de wind tegenhouden, we blijven hopen dat het de komende weken beter gaat worden. Hadden we vorig jaar uitzonderlijk mooi weer, deze keer is het net andersom, jammer maar het is niet anders, we zullen het er mee moeten doen!! Gelukkig vermaken we ons wel.

Johan en Arie beginnen vandaag aan de terugreis, zij willen over een week thuis zijn. We hebben drie weken met elkaar opgetrokken en zullen ze missen! We zwaaien ze uit en wensen ze een goede reis terug naar Nederland. Het is vertrekdag en overal komen plekjes vrij, er staat zeker de helft minder dan toen we hier dinsdag aankwamen, in de loop van de dag zal het wel weer vol lopen denken we! We verplaatsen de camper, hebben uitzicht op zee en staan redelijk beschut en als de zon komt (hij zal toch wel een keer tevoorschijn komen!) hebben we een prima plek.

ZATERDAG 21 FEBRUARI

Samen met Ineke ga ik op de fiets naar Aguilas, het is marktdag! Eerst naar de Lidl en met de fietstassen vol boodschappen gaan we naar de markt, natuurlijk hebben we nog wel een plekje gehouden voor verse groeten, fruit en …………kip!! De fietsen zetten we met twee sloten vast aan het hek, je weet het maar nooit! Gisteren hoorden we van de buren dat hun vouwfiets in Los Alcazares was gestolen, je kunt dus niet voorzichtig genoeg zijn! ’s Middags zijn we weermannetjes en vrouwtjes, soms zitten we buiten in de zon, soms binnen vanwege de harde wind.

ZONDAG 22 FEBRUARI

DSCN1400 Eindelijk is de zon weer volop tevoorschijn gekomen, al vroeg gaan de stoelen naar buiten en kunnen we een paar uurtjes genieten. Rond lunchtijd wakkert de (koude) wind weer aan en is het afgelopen, het wordt te koud om buiten te zitten, jammer want de zon is er nog wel. Gisteren op de fiets naar de markt geweest en vandaag horen we van onze Nederlandse buren dat er op zondag in San Juan een weekmarkt is! We komen hier inmiddels voor de achtste keer en nooit hebben we geweten dat hier op zondag markt is, dat moeten we natuurlijk onthouden!

DSCN1411 Rond de campers liep vanochtend een op een vos lijkende zwerfhond, we zagen hem eerst in een flits en dachten even dat het echt een vos was.
De Franse buren zijn buiten aan het koken en als ze even niet kijken zit de hond bijna met z’n snuit in de pan! Ook de vuilniszakken die naast de overvolle bakken liggen zijn niet veilig en worden door de hond geïnspecteerd op iets eetbaars!!

MAANDAG 23 EN DINSDAG 24 FEBRUARI

We staan nog steeds in San Juan de Los Terreros en ons uitzicht vanuit onze luie stoel is beslist niet verkeerd. We genieten van het mooie weer, veel zon, mooie blauwe luchten maar helaas nog wel veel wind, de temperatuur loopt op tot boven de 20 graden, heerlijk!! Eindelijk het weer waarvoor we hier komen.

WOENSDAG 25 FEBRUARI

Na acht dagen San Juan is het tijd voor een ander plekje. Het is een prima verhuisdag, het is bewolkt en met 20 graden is het beslist niet koud te noemen. Met Ede en Ineke gaan we in Aguilas naar de Mercadona en naar de Aldi, vullen onze voorraad aan en nemen vis mee voor het avondeten. We leggen een flinke afstand af vandaag, 24 kilometer!! Na Cabo Cope weten we een mooie plek op het strand, een paar jaar geleden waren we hier ook en toen hebben we de volle maan uit de zee op zien rijzen, een heel bijzonder natuurverschijnsel, één om nooit te vergeten!

DSCN1479Deze keer geen maansopkomst uit zee maar wel een mooie gekleurde lucht boven de bergen!!

Op een kleine pier in zee zien we Aalscholvers. Het zijn onmiskenbare vogels met een lange snavel met haakpunt die uitsluitend leven van vis, ze zijn in Nederland dan ook niet erg geliefd bij de visvijvers die door hengelsportverenigingen worden onderhouden. Hier is dat geen enkel probleem, er zit vis genoeg in zee. Het verenkleed van de aalscholvers bevat zeer weinig vet waardoor het niet waterdicht is, ze worden bij het duiken dan ook drijfnat. Na een duik moeten ze drogen en dat doen ze door met gespreide vleugels te gaan staan.

DONDERDAG 26 FEBRUARI

DSCN1486 Het lijkt wel zomer!!!! Al vroeg schijnt de zon in de camper en het is om negen uur al zo lekker dat we voor het eerst deze reis buiten kunnen ontbijten, wat is dat genieten, lekker in de zon, uitzicht op zee en het rollen van de branding op de achtergrond, meer willen we niet!
Het mooie weer houdt aan tot het eind van de middag dan komen er weer wolken overdrijven en wordt het wat frisser. De weermannen beloven ons morgen weer zo’n mooie dag.